سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزی تو خواهی آمد...

 


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 15733



 
از ظهور تا قیامت4

"بسم رب المهدی"

...قسمت آخر

قسمت دوازدهم: حکومت جهانی
با حذف موانع بیرونی دریافت و فهم حقیقت، زمینه‌ی هدایت بشریت فراهم می‌شود. دوره‌ی استقرار حکومت امام زمان(عج) ویژگی‌هایی منحصر به فرد دارد. در این دوره‌ی حداقل 309 ساله، انسان‌ها از سویی با تمام مشکلات و بحران‌هایی که در دوره‌های مختلف و به خصوص آخرالزمان و آستانه‌ی ظهور با آن مواجه بوده‌اند، وداع می‌کنند و از سویی تمام آمال و آرزوهایی را که بشر همواره در دل می‌پرورانده، به دست می‌آورند. این حل مشکلات و تحقق آرزوها در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، امنیتی، طبیعی و... به منصه‌ی ظهور می‌رسد.

قسمت سیزدهم: وفات مسیح
حضرت مسیح(ع) که در دوره‌ی اوّل زندگی خویش بی‌همسر و خانمان می‌زیست، پس از بازگشت در دوره‌ی ظهور امام عصر(عج) ازدواج می‌کند و در دوره‌ی استقرار و پس از سال‌ها وزارت امام عصر(عج) دار دنیا را وداع می‌گوید و مراسم تدفین او را امام عصر(عج) انجام می‌دهند. ایشان در طول دوره‌ی دوم حیات خویش نقشی بسزا در ترویج اسلام و رهبری امام زمان(عج) در میان اهل کتاب و به خصوص مسیحیان ایفا می‌کنند.

قسمت چهاردهم: وفات امام عصر(عج)
امام زمان(عج) نیز پس از صدها سال زندگی در دوره‌ی غیبت و چند صد سال زندگی در دوره‌ی پس از ظهور مدتی پس از حضرت مسیح(عج) وفات می‌یابند. گزارش‌هایی که درباره‌ی شهادت ایشان به دست ما رسیده، چندان قابل اعتماد نیستند و باید رحلت ایشان را به طور طبیعی و نه شهادت بدانیم؛ با در نظر گرفتن این‌که شهید نشدن از فضایل ایشان نمی‌کاهد. با وفات امام عصر(عج) دوره‌ی اصلی رجعت آغاز می‌شود.


قسمت پانزدهم: رجعت
دوره‌ی رجعت که در منابع گاه از آن به عنوان ضروریات مکتب تشیع یاد می‌شود، دوره‌ای است که اطلاعاتی بسیار اجمالی درباره‌ی آن به دست ما رسیده است.
امام حسین(ع) اوّلین رجعت‌کننده است که به تدفین امام عصر(عج) می‌پردازند. پس از ایشان حضرت امیر(ع) و رسول اکرم(ص) نیز به دنیا باز می‌گردند. بنابر روایات متعدد منظور از خروج «دابةالارض» که مربوط به این دوره دانسته شده همان رجعت امیرالمومنین(ع) است و دیگر گزارش‌ها چندان قابل اعتنا و لحاظ کردن نیستند.
در این دوره نبرد نمادین بزرگی میان بهترین‌ها و بدترین‌های تاریخ بشریت رخ می‌دهد و در آن جبهه‌ی حق فائق می‌شود. علاقه‌مندان درباره‌ی دوره‌ی رجعت و ویژگی‌های و اتفاقات مربوط به آن می‌توانند به آثار ارزشمندی گه به قلم بزرگانی چون علامه مجلسی، آیت الله طبسی(ترجمه میرشاه ولد) و... و نیز ویژه‌نامه‌ی «رجعت» ماهنامه‌ی موعود که چندی پیش منتشر شد، مراجعه نمایند.


قسمت شانزدهم: مقدمات قیامت
همان‌طور که خلقت در شش مرحله و به تعبیر قرآن کریم شش روز اتفاق افتاد، پایان خلقت خاکی نیز طی چند مرحله خواهد بود. پس از وفات آخرین حجت الهی بنا بر برخی روایات چهل روز جهان در نوعی ابهام و سردرگمی طی طریق خواهد نمود. در پی دمیدن اوّل اسرافیل در صور خویش، ابتدا همه‌ی انسان‌ها می‌میرند و دیگر موجودات نیز جان خویش را از دست می‌دهند. جان همه را عزراییل و جان او را اسرافیل می‌گیرد و او نیز با اراده‌ی الهی می‌میرد و طی مدتی خداوند تنها حی عالم خواهد بود. پس از آن خداوند اسرافیل را زنده نموده و او مجدداً در صور خویش می‌دمد و همه‌ی خلایق از اوّل تا آخر زنده می‌شود و صحنه‌ی قیامت برپا می‌شود.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



چهارشنبه 89/9/10 توسط سنا



از ظهور تا قیامت3

"بسم رب المهدی"

قسمت هشتم: نبرد اول با غربیان و صلح با آنها
درباره زمان آغاز و مدت این نبرد در روایات مطلبی یافت نشد امّا با توجه به شواهد می‌توان آن را در ماه‌های آغازین پس از ظهور تصور کرد. چون حضرت در حدود سه ماه بر خاورمیانه مسلط می‌شوند. ظالمان که حضرت مهدی(ع) را در هم شکننده تمام هیمنه خود می دانسته‌اند،هرگز برای مخالفت و مبارزه با ایشان زمان را از دست نخواهند داد. در برخی از روایات سرآغاز این نبرد را پناه بردن بازمانده سپاه سفیانی به غرب بیان شده است. ظاهرا در این ماجرا غربیان حضرت مسیح(ع) را میانجی خویش قرار می‌دهند و قرارداد صلحی میان دو طرف برای مدت هفت سال برقرار می‌گردد.

غربیان تنها با گذشت نه ماه، دو یا سه سال (به اختلاف روایات) از عقد این قرارداد صلح، آن را نقض می‌کنند و با سپاهی نزدیک به یک میلیون سرباز به مسلمانان حمله ور می‌شوند. به رغم حضور این خیل سپاه جهانی در منطقه فلسطین، این نبرد که با همراهی برخی از اعراب با غربیان ادامه می‌یابد به نفع مسلمانان و سپاه ظهور خاتمه می‌یابد.

قسمت نهم:شورش دجال و کشته شدن وی

ماجرای دجال در منابع شیعی معمولا به بیان کلیات و مطالب اجمالی درباره این موضوع اکتفا شده است. منابع مسیحیان نیز به وفور درباره دجال و اقدامات او سخن گفته‌اند تا جایی که در حال حاضر، آنان به دنبال یافتن مصداق ‌های آن هستند.در منابع مسیحیان، مسیح (ع) را قاتل دجال معرفی کرده‌اند و در منابع اسلامی نیز گاه ایشان و گاه حضرت مهدی(ع) را کُشنده دجال بیان نموده‌اند. دجال شخصیت، جریان یا ابزاری است که عده‌ای را در دوره آخرالزمانفریب میدهد و زمینه کفر و ناسپاسی جمعیت بسیاری را فراهم می‌آورد. به استناد روایاتی که وجود دارد این ماجرا در دوره امام عصر(ع) خاتمه می‌یابد و در دمشق، کشته می‌شود.

  قسمت دهم:نبرد با یأجوج و مأجوج

یاجوج و ماجوج دو شخصیت یا امتی بوده‌اند که ذوالقرنین در قرآن کریم از آنان با عنوان مفسد فی الارض یاد کرده است. ماجرای این دو در دوره بعد از ظهور تکرار می‌شود که از حیث گستره و طرف‌های درگیر و دیگر ویژگی‌ها کاملاً متفاوت با درگیری موجود در تاریخ خواهد بود. فتنه این دو نیز به دست امام عصر(ع) برچیده می‌شود.

قسمت یازدهم: نبرد با ابلیس و مرگ او

در روایات متعددی آمده که آن موعد مشخص(مهلت خواسته شده ی ابلیس) زمان ظهور امام عصر(ع) می باشد. پس از ظهور امام عصر(ع) طی نبردی ابلیس به همراه اعوان و انصار جنی و انسی‌اش در برابر امام و یارانشان صف آرایی می‌کنند. نتیجه این نبرد نیز شکست شیطان و یاران اوست و در پایان این جنگ، ابلیس در مسجد کوفه به دست امام زمان(ع) کشته می‌شود.

به همین خاطر نوع مشکلات و آزارهایی که پیروان امام عصر(ع) در دوره غیبت از شیاطین جن و انس می‌بینند به مراتب بیش از دیگران است. از این مقطع به بعد میزان سنجش افراد بر اساس نحوه برخورد با نفس اماره شان است؛ زیرا دیگر وسوسه کننده‌ای از بیرون وجود ندارد و افراد  تنها از درون وسوسه را تجربه می‌کنند.                        ادامه دارد....

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

 



چهارشنبه 89/9/10 توسط سنا



از ظهور تا قیامت2

"بسم رب المهدی"

...بعدازظهر همان روز ابلیس بانگ برمی آورد که حق با عثمان است.فرض پخش رسانه‌ای این بانگ منتفی نیست؛ زیرا نه حقانیتی دارد و نه اوصافی به مانند ندای جبرییل امین برای آن برشمرده شده است.

همان طور که در بند بعد خواهیم دید امام عصر(ع) در این مقطع ظهور محدودی برای افراد معدودی خواهند داشت که نتیجه اقدامات ایشان اعزام نفس زکیه به مکه است.


قسمت سوم : آغاز دعوت

پس از اتفاقاتی که گذشت،حضرت مهدی(ع) فرستاده‌ای از طرف خودش به مکه اعزام می‌کنند که علاوه بر روشن شدن اوضاع و کسب خبر از آنها و طلب یاری،مقدمات آن انقلاب مبارک را فراهم کند. جوانمردی هاشمی (که همان نفس زکیه است)، در بیست و پنجم ذی‌الحجة پس از قیام خویش وارد مسجدالحرام شده و نامه‌ای شفاهی از طرف حضرت را برای مردم مکه قرائت می‌کند که بقایای نظام منحوس حاکم در حجاز، وی را در حالی که بین رکن و مقام ایستاده، شهید می‌کنند .

قسمت چهارم : ظهور اکبر

ظهور امام عصر(ع) به تصریح آنچه در روایات آمده مصادف با روز عاشورا و به احتمال قوی جمعه یا به تعبیر برخی روایات شنبه21 خواهد بود. یاران امام عصر(ع) دسته‌ای شبانه و دسته‌ای بامدادان با سوار شدن بر ابرها یا طی الارض خود را به امام(ع) می‌رسانند. از میان یاران امام ، یمانی و خراسانی به طور شاخص مشاهده میشوند که بنابر روایات، یمانی حقانیت بیشتری دارد. این دو از خاورمیانه به یاری امام میروند.خراسانی برای اتمام حجت بر دیگر سپاهیان، از امام(ع) تقاضای معجزه می‌کند. امام هم جلوه‌ای از اعجاز خویش را به ایرانیان می‌نمایند و بعد از آن او با امام بیعت میکند.

سفیانی که علاوه بر شام، عراق و شبه جزیره عربستان به بخش‌هایی از ایران نیز لشکر کشی کرده، اوّلین شکست خود را در منطقه ای حوالی شیراز از خراسانی تجربه می‌کند و اندکی پس از ظهور وقتی سپاه بزرگی را برای مبارزه با امام به سمت مکه روانه کرده بود. در بیابانی بین مکه ومدینه سپاهش بوسیله جبرئیل نابود گشتند به جز دونفر.

بعد از این دو شکست بارها سفیانی از یاران امام زمان شکست میخورد تا اینکه درحوالی دریاچه طبریه امام و سفیانی در مقابل هم قرار میگیرند. به رغم تمام جنایاتی که در این مدت به بارآورده بود. امام زمان(ع) که مظهر رحمت الهی است ،سفیانی را دعوت میکند و با ملایمت و مهربانی با او صحبت می‌کنند که او ازکارهایش پشیمون شده و تصمیم به تسلیم شدن می‌گیرد.

اما وقتی به خیمه اش برمیگردد، فرماندهان سپاهش دوباره اورا مجبور به نبرد با امام میکنند...

قسمت پنجم : بازگشت مسیح

در این بخش و قبل از بسته شدن پرونده سفیانی، حضرت مسیح(ع) به زمین برمیگردد. برگشت او مقارن با یکی از وعده‌های نماز است. او در حالی که همچنان آب وضویش خشک نشده به عنوان وزیر حضرت مهدی(ع)، در میان سپاهیان قرار میگیرد و در نماز به ایشان اقتدا می‌کند. سفیانی در آخرین نبرد با امام شکست می‌خورد و پرونده او برای همیشه بسته می‌شود. لازم به ذکر است غربیان و یهودیان در این نبرد به یاری سفیانی می‌شتابند که هیچ نتیجه ای هم ندارد.

قسمت ششم‏: جنگ با یهود و فتح کامل خاورمیانه

بنابر روایات متعدد (آیات  آغازین سوره بنی اسرائیل) دومین شکست جدی یهودیان در طول تاریخ به دست یاوران امام عصر(ع) خواهد بود.
این جنگ متفاوت با جنگ‌های معمولی است به نحوی که نباتات و جمادات نیز به یاری یاران امام زمان(ع) خواهند آمد. در این مقطع، امام زمان(ع) بر منطقه خاورمیانه مسلط می‌شوند. 
 
قسمت هفتم: دعوت جهانی

با استقرار حکومت مهدوی در منطقه خاورمیانه، اقدامات تبلیغی برای رساندن فرهنگ اصیل اسلامی به تمام مناطق جهان آغاز می‌شود. حضرت مسیح(ع) مأمور رساندن این پیام به گوش مسیحیان و پیروان خویش میشود. در پی این اقدامات تبلیغی، غربیان که تاب حکومت عدل و جهانی امام عصر(ع) ندارند به جنگ با ایشان می‌پردازند....                           ادامه دارد....

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



چهارشنبه 89/9/10 توسط سنا



از ظهور تا قیامت1

"بسم رب المهدی"

میخوام طی چند پست به اتفاقاتی که از زمان ظهور تا روز قیامت می افته بپردازم.انشالله که مخاطبان عزیز استفاده کنند.

قسمت اول: در آستانه ی ظهور

همونطور که غیبت امام زمان (عجل الله) در دو دوره ی غیبت کبری و صغری بود ، در روایات بسیاری هم آمده که ظهور آقا هم در دو دوره ی اصغر و اکبر میباشد.

 غیبت امام عصر(ع) در مرحله اوّل تا سال 329 هجری ادامه یافت و از آن پس مرحله دوم آغاز گشت. تا الان حدود یازده قرن از آن تاریخ می‌گذره. هرچند مجموعه‌ای از روایات از معصومان پیش از امام زمان(ع) درباره غیبت نقل شده و دهان به دهان و سینه به سینه در میان شیعیان منتقل می‌شده امّا با این حال برای آماده سازی شیعیان ماجرای غیبت طی دو مرحله رخ داد. جالب اینجاست که به رغم این تمهید و مقدمه چینی، بنا بر آنچه در برخی منابع تاریخی اومده شیعیان به فرقه‌های متعدد تقسیم شدند و با زحمات بزرگانی مانند شیخ کلینی، شیخ صدوق و شیخ مفید بود که از آن فرقه‌ها تنها شیعیان دوازده امامی باقی ماندند.

یکی از اتفاقات مهمی که در دوره غیبت کبری افتاده و به راحتی می‌تونیم اون را در اطراف خود ببینیم عادت کردن شیعیان به غیبت امام عصر(ع) است. این ماجرا تا اونقدر ادامه پیدا میکنه که به تعبیر روایات مردم می‌گویند: ما به ایشان و خاندان پیامبر(ص) نیازی نداریم. از همین رو قبل از ظهور حضرت مهدی(ع) دوره‌ای را که از آن با عنوان دوره ظهور اصغر یاد می‌شود، شاهد خواهیم بود که مثل دوره غیبت صغری زمینه ساز دوره بعد خواهد شد. در روایات، قسمتی کوتاه قبل از ظهور را اینطور توصیف میکنند:که نام حضرت مهدی(ع) بر زبان‌ها جاری شده و سیراب محبت ایشان می‌گردند. بعضی از بزرگان معتقدندکه حدود پنجاه سال است که در این دوره قرار گرفته‌ایم.

آنچه در روایات با عنوان نشانه‌های حتمی ظهور از آنها یاد شده پنج موردند که شورش سفیانی در شام و قیام یمنی به طور همزمان در ماه رجب قبل از ظهور (شش ماه قبل از آن) اتفاق می‌افتند.از این مقطع به بعد مجموعه‌ای از اتفاقات رخ می‌ده که غالباً اقدامات و جنایات سفیانی و سپاهیانش است. این مجموعه اتفاقات، فضای جهان را ملتهب می‌کنه و نوعی آشفتگی جدی در جهان نمایان می‌شه.

قسمت دوم: ظهور محدود

سرآغاز ظهور را باید تاریخ 23 ماه رمضان پیش از ظهور(عاشورا) بدانیم. در صبحگاهان این روز جبرییل امین و ملک مقرب خداوند ندا در می‌دهد:«صبح نزدیک شد. بدانید حق با مهدی (و در برخی روایات آل علی(ع)) و شیعیان اوست»
این ندا را همگان به زبان خویش می‌شوند و با شنیدن این صدا خواب‌ها بیدار، نشسته‌ها ایستاده می‌شوند....

حالا بعضیها این قضیه را به ابزارهای مدرن امروزی نسبت میدهند انگار حضرت جبرئیل برای اینکار نیازمند اینترنت و ماهواره است!!  این تصور ناشی از ضعف ایمان ما نسبت خداوند، بی اطلاعی از خلقت و قدرت ملائکه الهی است. 

با توجه به توصیف مشخصی که در این روایت آمده هر احتمال دیگه ای رد میشه چون صراحتا گفته شده که: همه آن را همزمان می‌شوند، ندا از آسمان است و حتی افراد خوابیده با این صدا از خواب بیدار می‌شوند. حالا اگر ما بخوایم نظریه اون بعضیها رو قبول کنیم ،باید حالتی را تصور کنیم که برنامه‌ای به طور زنده و به مستمر از آسمان و همزمان در تمام نقاط عالم و به زبان‌های مختلف پخش شوند و گیرنده‌هایی در جای جای عالم وجود داشته باشد که ثانیه ثانیه این برنامه را با صدای رسا و کیفیتی عالی دریافت کند. مجموعه این تصورات به نظر می‌آید جز خیالی بیش نیست چون قدرت خداوند و ملائکه مقرب خداوند بیش از تصور ماست که عقلمون فقط به ماهواره و اینترنت میرسه!

بعدازظهر یا شامگاهان همان روز ابلیس..
....

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 



چهارشنبه 89/9/10 توسط سنا